Foliany vs kwas foliowy – B9 niezbędny składnik w walce o zdrowie

Foliany vs kwas foliowy – B9 niezbędny składnik w walce o zdrowie

Kwas foliowy w diecie wyślij tę stronę do przyjaciela druku. Kwas foliowy i kwasu foliowego oba terminu do rodzaju witamina B witamina B9. Kwas foliowy to witamina b, zawarty w produktach spożywczych, takich jak zielone warzywa liściaste, owoce cytrusowe i fasola. 

Foliany vs kwas foliowy – B9 niezbędny składnik w walce o zdrowie

Kwas foliowy-jest to sztuczny syntetycznego kwasu foliowego. To znajduje się w dodatkach i dodano do warowni foods. 

Terminy kwas foliowy i kwasu foliowego są często używane zamiennie. 

Kwas foliowy jest rozpuszczalny w wodzie. Nadmierna ilość witaminy opuszcza organizm poprzez mocz. Oznacza to, że organizm nie gromadzi się kwas foliowy. Musisz dostać regularną dostawę tej witaminy w produktach, które można jeść lub poprzez suplementy.

Czym jest Witamina B9

Funkcje kwasu foliowego ma kilka funkcji w organizmie.

Pomaga w rozwoju tkanki i komórkowa pracy. Działa z witaminą B12 i witaminy C, aby pomóc organizmowi rozbić, wykorzystywać i tworzyć nowe białka

Czym jest Witamina B9

Przyczynia się do powstawania czerwonych krwinek, pomaga zapobiegać anemii.

To pomaga produkować DNA, fundamentalny filar ciała ludzkiego, który niesie informację genetyczną.

Niedobór kwasu foliowego może powodować:

  • Biegunka
  • Depilacja włosów woskiem
  • Owrzodzenia w ustach 
  • Choroba wrzodowa
  • Низкорослость
  • Obrzęk języka (zapalenie języka)
  • Może to również prowadzić do pewnych typów niedokrwistości.

Ponieważ trudno jest uzyskać wystarczającą ilość kwasu foliowego z pożywienia, kobiety, które myślą o ciąży, należy brać suplementy kwasu foliowego. Przyjmowanie właściwej ilości kwasu foliowego przed i w czasie ciąży pomaga zapobiegać niektóre anomalie cewy nerwowej, w tym rozszczep kręgosłupa.

Różnice pomiędzy kwasem foliowym, a folianem

Przyjmowanie dużych dawek kwasu foliowego przed ciążą

W pierwszym trymestrze ciąży może zmniejszyć ryzyko poronienia. Kwas foliowy suplementy mogą być również wykorzystywane do leczenia niedoboru kwasu foliowego, i może pomóc z niektórymi rodzajami problemów menstruacyjnych i owrzodzenia nóg.

Różnice pomiędzy kwasem foliowym, a folianem

  • Zalety witaminy B9
  • Kwasu foliowego lub kwas foliowy są niezbędne

Do produkcji czerwonych krwinek oraz do syntezy DNA, która kontroluje dziedziczenie i używane do obsługi komórką w jej codziennej działalności. Kwas foliowy pomaga również z przyrostem tkanki i komórki funkcją, a także pomaga zwiększyć apetyt gdy niezbędny i stymuluje powstawanie kwasów trawiennych.

Kwas foliowy, znany również jako witamina B9 lub kwasu foliowego, jest rozpuszczalny w wodzie witaminy (może rozpuszczać w wodzie), który jest obecny w roślinach i tkankach zwierząt, takich jak wątroba, byk, rośliny strączkowe, warzywa liściaste i ziaren zbóż.

Działanie i niedobory folianu

Kwas foliowy należy do grupy witamin z grupy b

To pomaga organizmowi utrzymać i tworzyć nowe komórki. Funkcja ta jest niezbędna w okresach szybkiego wzrostu i podziału komórek, zwłaszcza w dzieciństwie i w czasie ciąży.

Kobiety rozrodczym, jeśli mają wystarczająco dużo kwasu foliowego przed i w czasie ciąży, mogą zapobiec wady wrodzone w rdzeniu kręgowym i mózgu dziecka, takie jak rozszczep kręgosłupa. Kwasu foliowego oraz jest niezbędny do replikacji DNA i niedobór tej witaminy może utrudnić.

Synteza i podział komórek w pierwszej kolejności wpływa na szpik kostny, gdzie powstają komórki krwi. On ingeruje w rozwój układu nerwowego. 

Witamina ta odgrywa zasadniczą rolę z witaminą B12 do produkcji komórek krwi, w ten sposób osiągając zapobiegania chorób, takich jak różne typy anemii.

Ciekawostki

Źródła żywności

Najlepszym sposobem, aby uzyskać odpowiednią ilość kwasu foliowego – to zróżnicowana dieta, która zawiera duże ilości zdrowej żywności.

Możemy znaleźć kwasu foliowego naturalnie wewnątrz: 

  • Rośliny strączkowe, takie jak ciecierzyca, soczewica, itp.
  • Zielone warzywa liściaste: szpinak, скароле, grzało, kapusta i inne rodzaje sałaty.
  • Niektóre orzechy.
  • Pełnoziarniste: niektóre płatki śniadaniowe wzbogacone w kwas foliowy.
  • Mleko i jaja.
  • Niektóre owoce, takie jak melon, banany lub inne owoce cytrusowe.
  • W mięsie nie tak dużo kwasu foliowego. Jednak ta witamina można znaleźć i w wątrobie niektórych zwierząt, np. cielęciny.
  • Błękitna Ryba.

Ryzyko toksyczności nadmiaru kwasu foliowego jest dość niska. Chociaż w wielu przypadkach stosowany jest dodatek kwasu foliowego, aby zapobiec niedoboru witaminy B12, nie ma żadnych dowodów, że powoduje poważne problemy zdrowotne, bo nadmiar tej witaminy jest wydalane z moczem. 

Jak dawkować folian

Jednak specjaliści podkreślają, że nadmiar może mieć wpływ na ludzi, którzy przechodzą leczenie leki przeciwmalaryczne. 

Kwas foliowy a ciąża

Witamina ta odgrywa zasadniczą rolę w organizmie kobiet w ciąży. Eksperci uważają, że przyjmowanie kwasu foliowego przed i po poczęcia pomaga zapobiegać i chronić dziecko od wad wrodzonych, takich jak związane z nerwowego rurką (poprzednik ośrodkowego układu nerwowego).

Od momentu otwarcia związku z tym wiele organizacji zdrowia i rządu rozszerzyliśmy wskazówki na temat korzyści płynących z przyjmowania kwasu foliowego przez kobiety, które chcą zajść w ciążę. W niektórych krajach mąkę nawet dostarczają kwasu foliowego. Jednak te środki również wywołały kontrowersje, ponieważ mogą one wchodzić w interakcje z witaminą B12 i powodować anemię.

Podsumowanie

Ewentualny związek z chorobami serca

W ciągu wielu lat spożycie kwasu foliowego, witaminy B6 i witaminy B12 było związane ze spadkiem poziomu homocysteiny we krwi, aminokwasy, która jest jednym z niezależnych czynników ryzyka rozwoju schorzeń sercowo-naczyniowych i zawału mięśnia sercowego.

Kilka badań uzasadnili tę teorię i wykazały, że zwiększone spożycie suplementów kwasu foliowego w diecie w celu zmniejszenia poziomu homocysteiny nie ma żadnych korzyści. W rzeczywistości, kwas foliowy wraz z witaminą B12 znaleziono nawet wzrastać sercowonaczyniowego ryzyko.

Związek z innymi patologiami

Istnieją inne choroby, gdzie kwas foliowy, uważa się, że pomaga im zapobiegać. W przypadku raka związek z kwasem foliowym jest kompleksowa. Niektóre badania wykazały, że spożywanie ich może pomóc w zapobieganiu raka, biorąc pod uwagę związek kwasu foliowego w syntezie, przywracania i funkcjonowaniu DNA i RNA. Jednak nie ma jednoznacznych badań na poparcie tego stowarzyszenia.

Inne badania sugerują, że kwas foliowy w połączeniu z lekami przeciwdepresyjnymi może mieć korzyści w leczeniu depresji. Wreszcie, również wiążą go z większą sprawność umysłową, беглостью mowy i pamięci operacyjnej u osób w wieku powyżej 50 lat.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here