Jaki obiad, żeby nie przytyć i dobrze spać ?

Kolacja zawsze była najbardziej satysfakcjonującym momentem w jedzeniu i jedzeniu, na które często spędzasz więcej czasu. Obfita i dobra kolacja to przyjemny czas na spędzenie czasu z rodziną lub przyjaciółmi, a jeśli robisz to od czasu do czasu, nie powinieneś się obwiniać. W większości przypadków Jednak, Ze względu na rytmy dzisiaj i godziny otwarcia, zwykle robimy śniadanie skromne i szybkie, obiad z kanapką, nie robić przekąski w godzinach porannych i po południu, więc kiedy przyjdziesz na obiad jesteś głodny, a często jesz za dużo. Nasz styl życia sprawił, że kolacja stała się głównym posiłkiem dnia, czasem, w którym rodzina się spotyka, oraz okazją do zjedzenia dobrze przygotowanego pierwszego i drugiego, wypicia wina, a następnie przekroczenia kalorii. Współczesna nauka o jedzeniu zaleca rozłożenie kalorii (kcal) dnia na 5 posiłków, spożywanie 25% na śniadanie, 5% rano, 35% na lunch, 5% w środku dnia 30% na obiad. Proporcje te mogą się różnić w zależności od okazji Dnia, ale ważne jest, aby podczas kolacji spożywać nie więcej niż 25-30% kalorii przez cały dzień.

Jaki obiad, żeby nie przytyć i dobrze spać ?

Jak obliczyć kalorie

Nie jest trudno obliczyć, ile kalorii powinieneś spożywać na energię, którą wydajesz, i uzyskać dobry bilans energetyczny w ciągu dnia, ale konieczne jest również obliczenie spożycia makro i mikroelementów. Obejmuje to wiedzę o tym, ile kalorii i składników odżywczych zawiera żywność oraz ile kalorii powinniśmy spożywać w zależności od wykonywanej aktywności fizycznej, wieku i masy ciała. Nawet dla tych, którzy mają wszystkie niezbędne wskazówki, wykonanie wszystkich tych obliczeń wymaga czasu, a nawet trochę praktyki. Aby dowiedzieć się, ile kalorii należy spożywać i jak rozprowadzać posiłki w ciągu dnia i przyjmować wszystkie składniki odżywcze zbilansowane ze sobą, możesz wypełnić prosty formularz “menu użytkownika” i uzyskać za pośrednictwem @ mail 8 menu rocznie, 2 w sezonie, w tym 35 cotygodniowych posiłków, 5 Każdego dnia.

Czego unikać i kiedy zjeść dobry obiad

Po pierwsze, musimy unikać przybycia na kolację z wielkim głodem, więc powinniśmy również zjeść przekąskę w środku dnia. Przy odpowiednim apetycie nie będzie ofiarą zrobienia lekkiego obiadu zgodnie z zaleceniami. Obiad należy jeść 2-3 godziny przed snem, aby mieć czas na zakończenie trawienia. Jeśli jesteś obiad w pobliżu nocnego snu i jeść pokarmy, zwłaszcza tłuszcze, lub porcje szczególnie “obfite”, ryzykujesz przyczyniając się do niektórych zaburzeń żołądkowo-jelitowych, takich jak refluks żołądkowo-przełykowy w nocy i wzdęcia podczas przebudzenia. Aby temu zapobiec, unikaj:

Czego unikać i kiedy zjeść dobry obiad
  • Gotowanie z masłem, grillowanym mięsem i ciężkimi przyprawami, takimi jak śmietana;
  • jedz smażone, gotowane i kiełbasowe potrawy, takie jak salami, mortadela, kiełbasa;
  • wypij ponad 125 ml wina lub 330 ml piwa;
  • jedz słodycze na koniec posiłku bogate w proste, tłuste cukry lub kremowe lody;
  • świeże sery o wysokiej zawartości tłuszczu;
  • wszystkie pokarmy, które znasz, są zbyt wolne do trawienia.

Pomiń obiad lub zjedz za mało

Jeśli pijesz niewłaściwie podczas kolacji, jest to również zbyt mało jedzenia, ponieważ ryzykujesz, że będziesz strzelać lub jeść coś po obiedzie przed telewizorem lub z przyjaciółmi przed snem, co sprawia, że to niewłaściwe zachowanie jest nawykiem. Wiele osób, zwłaszcza osób starszych, ma zwyczaj jeść bardzo mało podczas kolacji, filiżankę mleka z suchymi ciasteczkami, sałatkę lub trochę owoców. Kolacja powinna być skromna, ale nie niższa niż procent zalecanych kalorii, aby uniknąć nadmiernego obniżenia poziomu cukru we krwi. Nawet w nocy nasze ciało potrzebuje energii, a jeśli nie jest dostępne, ostrzega nas, budząc się lub powodując nieregularny sen (w takich przypadkach z powodu głodu).

Wiele osób uważa, że picie dużej ilości wina lub napojów spirytusowych sprzyja Senowi. Czyż nie. Etanol znajdujący się w napojach alkoholowych zapewnia energię szybkiego użycia, dzięki czemu może sprzyjać ogłuszeniu lub zasypianiu, ale nie przedłużającemu się i regenerującemu Senowi. Z tego powodu nie powinieneś przyzwyczajać się do picia alkoholu po obiedzie lub nadmiernego picia wina podczas kolacji. Pamiętajmy również, że jeden gram etanolu dostarcza 7 kalorii, średnio 125 ml kieliszka wina przynosi około 100 kalorii (kcal).

Udowodniono również naukowo, że dobry sen bez przebudzenia, dla dorosłych co najmniej 8-9 godzin na noc, zmniejsza ryzyko zachorowania na otyłość i poprawia działanie niskokalorycznych diet odchudzających. Pamiętamy również, że zdysocjowane diety nie powodują utraty wagi na dłuższą metę, a nawet nie są zdrowe. Nie zaleca się spożywania tylko makaronu (węglowodanów) na lunch lub kolację, lub odwrotnie tylko mięsa, ryb itp. (białko). Każdy posiłek powinien zawierać sprawiedliwą dawkę węglowodanów , białek i tłuszczów zbilansowanych ze sobą, aby przyczyniły się do tego procentu kalorii: węglowodany 58%, białka 16%, tłuszcze 26% . Jeśli nie osiągasz równowagi przy każdym posiłku, nie rób dramatu, staraj się uzyskać go z całodziennym posiłkiem lub maksymalnie przez cały tydzień, nie zapominając, że w każdym razie, niewiele lub dużo, musisz wprowadzić kalorie z węglowodanów i białka przy każdym posiłku. Dobre jedzenie, aby lepiej spać, unikając przytycia, powinno stać się codziennym nawykiem, nawykiem, który zarabia na zdrowiu.

Leave a Comment