Obliczanie kalorii: czy warto to zrobić?

Obliczanie kalorii dla utraty wagi, można to zrobić za pomocą różnych aplikacji, choć ostatnio uważane za nieco przestarzałe jako metoda odchudzania, ponieważ nasze ciało działa na bardzo skomplikowany sposób i często może nie wystarczyć, aby zrobić proste obliczanie kalorii niż to, co jesz, aby schudnąć. Istnieją czynniki, takie jak hormony, które wpływają na utratę wagi, ale tak czy inaczej deficyt kalorii może pomóc w utracie wagi. Zobaczmy, jakie są zalety i wady liczenia kalorii jako metody odchudzania.

Obliczanie kalorii: czy warto to zrobić?

Unikaj kalorii DIY

Zanim wyjaśnisz, jak obliczyć potrzebne kalorie, jak obliczyć kalorie spożywanych pokarmów i kalorie spożywane podczas aktywności fizycznej, musisz powiedzieć, że jeśli naprawdę chcesz schudnąć, powinieneś udać się do dietetyka i nie robić przypadkowych redukcji kalorii. Dlatego nie ma diet dla MAJSTERKOWICZÓW, takich jak dieta Lemme, dieta ketogeniczna, dieta minestrone i ci, którzy mają więcej. Ale myślę, że jest to część osobistej edukacji żywieniowej-wyobrażenie o kaloriach żywności, którą spożywamy, aby się regulować i unikać spożywania zbyt wysokokalorycznych potraw, nie wiedząc, że są. Informowanie z tego punktu widzenia jest pozytywne.

Jak osiągnąć cel, zmniejszając kalorie

Zanim zorientujesz się, ile kalorii wyciąć, aby osiągnąć cel, musisz zrozumieć, jakie są Twoje osobiste potrzeby kaloryczne. Różni się w zależności od podstawowego metabolizmu i poziomu aktywności fizycznej. Nawet gdy nie poruszamy się ani nie kojarzymy na kanapie, nasze ciało potrzebuje energii, a to tylko podstawowy metabolizm. Do tego dochodzi ruch fizyczny i kalorie, których potrzebujemy, aby sobie z tym poradzić. Jeśli chodzę przez 30 minut dziennie, mam różne potrzeby kaloryczne od tych, którzy ćwiczą crossfit każdego dnia. To samo, jeśli wykonuję bardzo dynamiczną pracę, taką jak murarz, w porównaniu do pracy biurowej, w której siedzę 9 godzin.

Dietetyk pomaga zrozumieć, ile kalorii potrzebuje twoje ciało, aby poradzić sobie z życiem i ile wyciąć, aby osiągnąć cel. Podsumowując, nie powinieneś zmniejszać więcej niż 300 do 400 kalorii w porównaniu do swoich osobistych potrzeb, aby uniknąć radykalnej diety i słynnego efektu jo-jo. Lepiej powoli osiągaj cele.


Mniej więcej, ale możesz ocenić te potrzeby, aby uzyskać pomysł:
Zapotrzebowanie kaloryczne mężczyzny:

  • 2100-2500 kcal / dzień, jeśli poruszasz się mniej niż 30 minut dziennie
  • 2500-2700 kcal / dzień, jeśli poruszasz się między 30-60 minut dziennie
  • 3000-3500 kcal / dzień, jeśli poruszasz się dłużej niż godzinę dziennie

Potrzeby kaloryczne kobiet:

  • 1800-2000 kcal / dzień, jeśli poruszasz się mniej niż 30 minut dziennie
  • 2000-2200 kcal / dzień, jeśli poruszasz się między 30-60 minut dziennie
  • 2400-2800 kcal / dzień, jeśli poruszasz się dłużej niż godzinę dziennie

Powoli schudnij z deficytem kalorii

Jeśli nie masz dużej potrzeby, aby schudnąć, ale chcielibyśmy mieć kilka kilogramów mniej, Możesz spróbować wziąć mniej kalorii, tworząc niski deficyt kalorii, na przykład 300 kalorii, które pomogą Ci stracić około 1 kg miesięcznie. W ten sposób nie będziesz stosować żadnej restrykcyjnej diety, ale stracisz trochę ” wagi, nawet tego nie zauważając. Może to być przydatne, na przykład po Bożym Narodzeniu, aby trochę wrócić na właściwe tory.

Na przykład usuń rogalika, który zwykle jesz na śniadanie, które wynosi około 400 kalorii na 100 gramów, i zastąp go 100 gramami owsa instant, 100 kalorii, a zobaczysz, że zaczniesz tracić na wadze.
Jak stracić 1 kg miesięcznie. Wyjaśniając to w pieniądzach, 1 kg tłuszczu odpowiada 7000 kcal, 7000: 300= 23 dni. W ciągu 23 dni tracisz 1 kg. Oczywiście, aby naprawdę stracić 1 kg w tym przypadku, musisz być stały i liczyć kalorie każdego dnia. Z tego powodu obliczanie kalorii zwykle nie jest zwycięską metodą odchudzania, ponieważ dość wcześnie męczysz się byciem tak podatnym i używaniem aplikacji do liczenia kalorii wszystkiego, co jemy. Alternatywnie możemy skupić się na niskokalorycznych pokarmach, które lubimy, w ten sposób będziesz w stanie skutecznie schudnąć, jeśli wykonując obliczenia kalorii, nie będziesz w stanie schudnąć.

Jak liczyć kalorie żywności?

Istnieje wiele aplikacji, które mówią nam, ile kalorii banan lub żywność, którą kupujemy. Wystarczy sfotografować kod kreskowy produktu, a powiedzą nam, ile kalorii zawiera na 100 GY. Tak działają aplikacje takie jak MyFitnesspal i powiedz nam, ile kalorii jedliśmy dziennie. Ogólnie rzecz biorąc, aby schudnąć, zalecamy preferowanie pokarmów, które mają maksymalnie 150 kalorii na 100 GY, i zmniejszanie tych, które mają 250-300 kalorii na 100 GY. Na przykład 100 g białego chleba przynosi 270 kcal, a 100 g okonia morskiego, na przykład, daje 82 kcal! Ma to na celu zrozumienie różnicy.
Ciasteczka są w postaci kropli, a następnie są dobre 477 kcal, powód, dla którego lepiej nie jeść na śniadanie, a może jeść dobre naleśniki białkowe. Lepszy kawałek chleba! Więc kiedy jesteś na diecie, zaleca się spożywanie większej ilości warzyw i ryb, ponieważ prawie nie przekraczają 150 kalorii na 100 GY. Bądź ostrożny, ponieważ istnieją nieco bardziej kaloryczne pokarmy, takie jak fasola, które następnie przynoszą wiele właściwości odżywczych naszemu ciału i nie powinny być eliminowane. Jasne, ale jeśli jesz kropelki na śniadanie, 200 g chleba na lunch i kolację, talerz makaronu, powinieneś dostać tłuszcz!

Leave a Comment